. ACTIVIDADES EDUCAPLAY PARA REPASAR NOTAS , SILENCIOS E FIFURAS MUSICAIS.
Preme aquí
TEMA 1
Wix publicado no blog: misapuntesmusicales
As alteracións
Déixovos dous esquemas interactivos sobre as alteracións ,que fixo a profesora MªJesús Camino. Votádelle un ollo, xa que comenzamos a 2ª avaliación con este tema.
- ACTIVIDADES DE ALTERACIÓNS MUSICAIS ( 2º ESO)
Estupendo recurso para que os alumnos coñezan os instrumentos musicais de cada época da historia de música. É un traballo feito polos alumnos de Mº Ángeles Martínez do IES Canella das Eras (Murcia).
É unha páxina wix que contén varios wix con ampla información, imaxes, etc,
Recurso interesante sacado do blogue de MºCarmen Fernández. É un libro interactivo Issuu que inclúe música e actividades, centrado na Música da Idade Media.
Wix moi completo, feito por Esther García, no que fai un percorrido da Música na Idade Media: monodía relixiosa, a polifonía, música profana, instrumentos medievais... xunto con audicións de cada forma musical.
Interesante wix, no que se pode escoitar a cantiga que estamos aprendendo na frauta, e ademáis ,facer un repaso dos instrumentos que se tocaban na Idade Media.
Interesante páxina web coa información sobre a historia da música na Idade Media. É un traballo de María Menéndez del Cuadro.
MAPA CONCEPTUAL DOS INSTRUMENTOS MEDIEVAIS.
Preme na imaxe
. ACTIVIDADES
Wix feito por Paola Oliva no que podedes escoitar cómo soaban os instrumentos no Renacemento .
Preme na imaxe
Wix do blogue "Granamus" do IES Valdelagrana.
"Pase el agoa" é un tema do Cancionero de Palacio, do Renacemento Español. O wix contén , ademais da partitura que tocaremos coa frauta, información básica sobre a obra.
Wix do Ies "Río Gallego" de Zaragoza, onde podedes escoitar pezas vocais relixiosas e profanas do Renacemento.
AUDICIÓN do KYRIE da Misa Pange Lingua de Josquin Des Prez.
AVE MARÍA A 4 VOCES: TOMÁS LUIS DE VICTORIA
Completísimo wix feito por Paola Oliva, para escoitar a música do Renacemento, para estudar as características, para analizar, para facer actividades e tamén para xogar .
MÚSICA DO BARROCO
Como imos comenzar co Barroco musical, aquí tedes unha estupenda selección de obras dos grandes compositores de dita época.Son dous Glogsters elaborados por Ramón Estébanez, do blogue Aula de Música. Para escoitar a música, sólo tedes que premer nos redondeliños azuis cunha frecha e esperar un pouco a que se cargue a música. Podedes tamén premer na imaxe dos compositores para coñecer un pouco máis a cada músico. Preme nas imaxes para agranda-las.
PRESENTACIÓN DO BARROCO MUSICAL:
O fenómeno "Farinelli, il castrato"
"Os castrati, desmontando mitos e descubrindo misterios"
PRESENTACIÓN PREZZI SOBRE OS COMPOSITORES DO BARROCO:
Interesante recurso de Fátima Delgado onde podedes acercarvos á vida e obras dos tres compositores mais relevantes do Barroco: A. Vivaldi, G.F.H. Haendel y J.S. Bach.
Vivaldi en diferentes versións... Cal vos gusta mais?
"ACTIVIDADES HOT POTATOES. O BARROCO MUSICAL"
J.S. Bach era un experto en compoñer cánones e aquí temos un exemplo da súa maestría: " O Canon Cangrexo" , que soa ben para diante , para atrás e en sentido inverso das notas... É curioso , o acompañamento repite exactamente o feito pola voz principal pero en sentido inverso, é dicir, coma se unha melodía interpretada marcha atrás lle sirve de acompañamento a sí mesma.
VIVALDI
Imos tocar a melodía do 2º movemento do concerto de Vivaldi: "O Inverno" . Preme na imaxe:
J.S. Bach era un experto en compoñer cánones e aquí temos un exemplo da súa maestría: " O Canon Cangrexo" , que soa ben para diante , para atrás e en sentido inverso das notas... É curioso , o acompañamento repite exactamente o feito pola voz principal pero en sentido inverso, é dicir, coma se unha melodía interpretada marcha atrás lle sirve de acompañamento a sí mesma.
VIVALDI
Imos tocar a melodía do 2º movemento do concerto de Vivaldi: "O Inverno" . Preme na imaxe:
Agora imos tocar a mesma melodía na frauta e acompañarémola coas pracas:
Mirade o vídeo:
AUDICIÓN:
OS COMPASES DE SUBDIVISIÓN TERNARIA.
Interesante LIM sacado do blogue: "A aula de música de Adriana", para practicar e entender un pouco mais os compases de subdivisión ternaria.Premede na imaxe para acceder ás explicacións e actividades. Recordade que hai que empregar as flechas da parte inferior para pasar dunha pantalla a outra e o símbolo da "V" para comprobar en cada pantalla si realizastes correctamente as actividades.
¡Adiante! Si chegades ao final, veredes un divertido puzzle musical.
Xogos para completar compases :
1- É un xogo para completar compases cunha das opcións posibles.
Facede clic na imaxe para acceder.
1- É un xogo para completar compases cunha das opcións posibles.
Facede clic na imaxe para acceder.
2- No seguinte xogo, podedes completar distintos tipos de compás coas figuras que queirades. Hai moitas solucións posibles, sempre que respectedes o número de pulsos de cada compás. Por iso podedes facer o exercicio tantas veces como queirades, intentando ser creativos e propoñendo solucións diferentes. Só tedes que arrastrar as figuras ao pentagrama. Cando o compás estea completo, pulsad no símbolo "V" para comprobar que é correcto. Despois, pinchad na flecha para pasar ao seguinte compás.
3- Outro exercicio para completar diferentes compases. Espero que vos sirva para repasar antes dos exames de teoría.
Recordade que hai varias páxinas e que podedes pasar dunha a outra coas flechas da parte inferior. Antes de cambiar de páxina hai que comprobar si fixéstelo ben, pinchando no símbolo "V". Cando terminedes, podedes ver a estatística con todos os vosos resultados pinchando no "i" da parte superior. ¡Sorte!
Recordade que hai varias páxinas e que podedes pasar dunha a outra coas flechas da parte inferior. Antes de cambiar de páxina hai que comprobar si fixéstelo ben, pinchando no símbolo "V". Cando terminedes, podedes ver a estatística con todos os vosos resultados pinchando no "i" da parte superior. ¡Sorte!
O Clasicismo. Mapa conceptual
Aquí tedes un mapa conceptual do blogue "musicamos" sobre a música do Clasicismo e os seus compositores. Así xa tedes feito o esquema para estudar, aínda que quitaremos algunha cousiña.
preme na imaxe PRESENTACIÓN DO CLASICISMO MUSICAL |
Actividades sacadas do blogue de Música do colexio Albariza. .
Crucigrama sobre os compositores .
Cuestionario Antes de facer o cuestionario , podes repasar sobre o Clasicismo nestes enlaces:
.Presentación do Clasicismo .
ASÍ SUENA EL PIANO DE MOZART
Este piano de 1782 fue utilizado por Mozart para componer y ejecutar desde 1785 hasta su muerte en 1791.
El piano fue fabricado por Anton Walker, uno de los más famosos lutieres de viena. Cuenta con 2 octavas menos que un piano moderno y es mucho más liviano y pequeño, pesa solo 85 kg y mide 2.23 metros.
Actualmente se encuentra en Salzburgo donde el pianista y musicólogo Robert Levin lo está utilizando para grabar las sonatas de Mozart.
EXEMPLOS DE MÚSICA DO CLASICISMO:
Mozart - Sonata Kv 545. Mozart - Pequeña Serenata Nocturna. L.V. Beethoven. Minueto del Septimino W.A.Mozart: Aria de "la Reina de la Noche" F.J.Haydn: sinfonía "el reloj" L.V.Beethoven: "Para Elisa" L.V.Beethoven: "Claro de luna" W.A.Mozart: "Marcha turca"
-Test para repasar o Clasicismo
Interesante webquest de Beethoven realizados por Susana Cantalapiedra.
Presentación do Romanticismo Musical: características musicais, formas e compositores.Preme na imaxe
Esquema do Romanticismo musical.
Preme aquí
Esquema do Romanticismo musical.
Preme aquí
Testeando... Trivial do Romanticismo Musical
AUDICIÓNS DO ROMANTICISMO:
TAREFAS DE CADA TRIMESTRE
. TAREFA DA 1ªAVALIACIÓN "Popurri Medieval 2.0 "
(Quitada do blog "Hacemos música, compartimos música" de María Jesús Camino Rentería.)
Vamos a realizar un trabajo para reunir audiciones de diferentes tipos de música de la Edad Media. La actividad consiste en realizar una búsqueda y posterior selección de ejemplos musicales (en vídeos de Youtube) de los diferentes tipos de música de este período. Además del libro, podéis buscar información en este blog y las siguientes páginas web: Blog de M. Carmen Fernádez, profe de música de Cayón. La Web de 4º de Enrique Callejo y el Wix “Audiciones Edad Media” de Anabel Bovio.
“POPURRI MEDIEVAL 2.0”
Como os he dicho, se trata de elaborar un Popurri Medieval 2.0 interactivo que conste de imágenes y vídeos de la música principal de la Edad Media: Canto Gregoriano , Lírica Profana (Trovadores, Cantigas, Juglares, etc.), Instrumentos Medievales (Cornamusa, Fídula, etc.) y Nacimiento de la Polifonía (Organum, ArsAntiqua y Ars Nova). Como véis, tendréis que investigar algunos puntos por vuestra cuenta. El collage tiene que constar de 4 audiciones con un vídeo y texto para cada imagen. Os dejo estas capturas de pantalla para realizar el collage.
Entrar en PIZAP
Haced Clic en MAKE a COLLAGE
Seleccionamos un diseño según el número de fotos de nuestro trabajo
Clic en cada cuadrado para subir las fotos
Descargamos el COLLAGE a nuestro ordenador (no hace falta dar a SAVE)
PASO 3. Una vez terminado y guardado el COLLAGE de fotos, seguimos con el trabajo entrando en la web THINGLINK con vuestro nombre de usuario y contraseña . A cada imagen del collage le asignamos su correspondiente vídeo (ya localizado en Youtube) pegando la URL y un texto esplicando las características musicales del tipo de música correspondiente a la imagen o sobre los instrumentos mediecales, en el caso de la inagen de los instrumentos. Escuchad y ver los vídeos antes de subirlos y comprobad que corresponden a la época y tipo de música.
Cuando terminéis lo insertáis en el padle correspondiente a vuestro curso. En el título ponéis vuestro nombre sin apellidos.
PADLET 3º A: https://padlet.com/profedemusicadotoural/2t0s8g5pnh85
PADLET 3º B: https://padlet.com/profedemusicadotoural/qr7gitt4k106
Como ejemplo os dejo un mini popurri medieval con la imagen que he puesto para ilustrar la actividad. Así quedaría el Popurri Medieval 2.0. Clic en la imagen para acceder al amterial y verlo interactivo con los vídeos.
TAREFAS: O RENACEMENTO MUSICAL
1. Como o Renacemento é a época do desenvolvemento da polifonía, imos escribir unha partitura a tres voces, para dúas frautas e xilófono , da canción "The sound of silence", co editor Musescore. Aquí déixovos a ligazón ao tItorial do programa Musescore. Botarlle unha ollada antes de empezar a copiar a partitura.
O primeiro que tedes que facer unha vez que entredes no programa é crear unha partitura nova, poñer o título da canción, compositor e en copyright escribides o voso nome...Darlle a seguinte e aí elixides os instrumentos: 2 frautas doces e 1 xilófono. Seguinte: armadura (fixarvos na partitura se ten algunha alteración). Seguinte: compás e xa tedes a plantilla feita.
Empezades escribindo a voz superior. Unha vez que estea terminada escoitádela e comprobades que está correcta antes de pasar á segunda voz e así sucesivamente. Para escribir as notas lembrade que ten que estar pulsada a letra N de notas.
Ante calquera dúbida ide ao tutorial. Unha vez terminada, comprobada e escoitada por voces e en conxunto, a exportades a PDF e subídela ao padlet do voso curso co voso nome e cun pequeno comentario da orixe da canción.
TITORIAL DA FERRAMENTA PADLET
2. Interpretación dunha danza renacentista, concretamente unha PAVANA, co acompañamento instrumental. Deixovos un titorial de cómo se baila unha Pavana e a partitura.
Unha das teorías acerca da orixen do termo "pavana" é a que alude aos movementos do pavo, elegantes, pausados e orgullosos; así podería representar, quizais, case un "pase de modelos" da época, no que se lucira a porte nobre e o vestido elexido, bailando de forma cerimoniosa. Esto concordaría co feito de que normalmente era a primeira das danzas da velada, de maneira que un empezaba a bailar e amosaba o seu "modelo" recién estreado.
PAVANA: "Belle qui tiens ma vie"
. Versión coa tradución da letra
. Outras versións:
Outros exemplos de Pavanas. Fixádevos nas coreografías:
TAREFA: O BARROCO MUSICAL
- ENLACE AO MURO VIRTUAL DE 3ºA: https://padlet.com/profedemusicadotoural/on5phju5t87d
- ENLACE AO MURO VIRTUAL DE 3ºB: https://padlet.com/profedemusicadotoural/8l2fu8q3y8mj
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
https://www.youtube.com/watch?v=124NoPUBDvA
W. A. MOZART
1- SINFONÍA 40 en sol menor, KV. 550 (1ºMOV)
https://www.youtube.com/watch?v=jzUJWDU_1Rg
2- " LA REINA DE LA NOCHE" de la ópera LA FLAUTA MÁGICA
https://www.youtube.com/watch?v=rxGy83aipbY
F. J. HAYDN
3- CONCIERTO PARA PIANO Nº11 EN RE MAYOR (1ºMOV)
https://www.youtube.com/watch?v=3X3FT6IqYLQ
L. V. BEETHOVEN
4. SINFONÍA Nº 5 , en do menor (1ºmov)
https://www.youtube.com/watch?v=rRgXUFnfKIY
5. SONATA "CLARO DE LUNA" OP.27, Nº2
https://www.youtube.com/watch?v=OsOUcikyGRk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TEXTURA POLIFÓNICA HOMOFÓNICA
TEXTURA POLIFÓNICA CONTRAPUNTÍSTICA
TEXTURA POLIFÓNICA HOMOFÓNICA E CONTRAPUNTÍSTICA
TEXTURA MELODÍA ACOMPAÑADA
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tedes que facer un traballo e presentación en parellas sobre un compositor do Romanticismo musical, a través da plataforma WIX (O compositor non se pode repetir) : Biografía , imaxes e vídeos das súas principais composicións. Unha vez gardada subides o enlace ao muro virtual do voso curso e cos vosos nomes. A data límite será o 2 de xuño. Faremos as presentacións dos distintos compositores na clase conforme ides rematando o traballo.
(10% da nota).
TITORIAL DE WIX
2. Interpretación dunha danza renacentista, concretamente unha PAVANA, co acompañamento instrumental. Deixovos un titorial de cómo se baila unha Pavana e a partitura.
A PAVANA
Esta danza renacentista era a favorita da corte. Tiña certo estilo maxestuoso.Unha das teorías acerca da orixen do termo "pavana" é a que alude aos movementos do pavo, elegantes, pausados e orgullosos; así podería representar, quizais, case un "pase de modelos" da época, no que se lucira a porte nobre e o vestido elexido, bailando de forma cerimoniosa. Esto concordaría co feito de que normalmente era a primeira das danzas da velada, de maneira que un empezaba a bailar e amosaba o seu "modelo" recién estreado.
PAVANA: "Belle qui tiens ma vie"
. Versión coa tradución da letra
. Outras versións:
Outros exemplos de Pavanas. Fixádevos nas coreografías:
PREME NA IMAXE
. TAREFAS 2ª AVALIACIÓN
TAREFA: O BARROCO MUSICAL
"POPURRÍ BARROCO"
Co programa AUDACITY tes que facer un popurrí utilizando algún efecto do programa para unir as diferentes composicións que elixas ,dos tres compositores máis importantes do Barroco:J.S.Bach,G.F.Haendel e A.Vivaldi.
O popurrí ten que durar entre 3 e 6 minutos e ten que ter dúas creacións de cada compositor.
Unha vez feito, expórtase en audio wav (nos ordenadores do cole non deixa en mp3) e cun conversor online o convertimos a mp3 para que pese pouco e sóbese co voso nome ao PADLET do curso correspondente, indicando a orde das composicións co seu autor e no título: POPURRÍ BARROCO.
Co programa AUDACITY tes que facer un popurrí utilizando algún efecto do programa para unir as diferentes composicións que elixas ,dos tres compositores máis importantes do Barroco:J.S.Bach,G.F.Haendel e A.Vivaldi.
O popurrí ten que durar entre 3 e 6 minutos e ten que ter dúas creacións de cada compositor.
Unha vez feito, expórtase en audio wav (nos ordenadores do cole non deixa en mp3) e cun conversor online o convertimos a mp3 para que pese pouco e sóbese co voso nome ao PADLET do curso correspondente, indicando a orde das composicións co seu autor e no título: POPURRÍ BARROCO.
- ENLACE AO MURO VIRTUAL DE 3º B:
1 -TAREFA: O CLASICISMO MUSICAL
Imos elaborar entre tod@s un muro virtual , aportando algún dato, biografía, anécdota,vídeo, etc de cada un dos compositores principais do Clasicismo. (5% da nota)- ENLACE AO MURO VIRTUAL DE 3ºA: https://padlet.com/profedemusicadotoural/on5phju5t87d
- ENLACE AO MURO VIRTUAL DE 3ºB: https://padlet.com/profedemusicadotoural/8l2fu8q3y8mj
Acórdate de poñer o teu nome no que aportes.
2. INCREDIBOX
Fai a túa propia composición con Incredibox. No buscador do blog podes atopalo. Experimenta, xoga e cando penses que che saíu unha boa composición o grabas. Copias o enlace e o subes ao muro virtual do teu curso co teu nome. (5% da nota)
3ºA: https://padlet.com/profedemusicadotoural
3ºB: https://padlet.com/profedemusicadotoural
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AUDICIÓNS DO BARROCO PARA O EXAMEN:
- J. S. BACH
https://www.youtube.com/watch?v=S6yuR8efotI
- G. F. HAENDEL
- A. VIVALDI
https://www.youtube.com/watch?v=124NoPUBDvA
AUDICIÓNS DO CLASICISMO PARA O EXAMEN:
W. A. MOZART
1- SINFONÍA 40 en sol menor, KV. 550 (1ºMOV)
https://www.youtube.com/watch?v=jzUJWDU_1Rg
2- " LA REINA DE LA NOCHE" de la ópera LA FLAUTA MÁGICA
https://www.youtube.com/watch?v=rxGy83aipbY
F. J. HAYDN
3- CONCIERTO PARA PIANO Nº11 EN RE MAYOR (1ºMOV)
https://www.youtube.com/watch?v=3X3FT6IqYLQ
L. V. BEETHOVEN
4. SINFONÍA Nº 5 , en do menor (1ºmov)
https://www.youtube.com/watch?v=rRgXUFnfKIY
5. SONATA "CLARO DE LUNA" OP.27, Nº2
https://www.youtube.com/watch?v=OsOUcikyGRk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TIPOS DE TEXTURA MUSICAL
A continuación preséntovos unha serie de vídeos nos que se mostran exemplos de diferentes texturas musicais visionadas dunha maneira especial...TEXTURA POLIFÓNICA HOMOFÓNICA
TEXTURA POLIFÓNICA CONTRAPUNTÍSTICA
TEXTURA POLIFÓNICA HOMOFÓNICA E CONTRAPUNTÍSTICA
TEXTURA MELODÍA ACOMPAÑADA
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
. TAREFAS 3ª AVALIACIÓN
3. TAREFA: O ROMANTICISMO MUSICAL
Tedes que facer un traballo e presentación en parellas sobre un compositor do Romanticismo musical, a través da plataforma WIX (O compositor non se pode repetir) : Biografía , imaxes e vídeos das súas principais composicións. Unha vez gardada subides o enlace ao muro virtual do voso curso e cos vosos nomes. A data límite será o 2 de xuño. Faremos as presentacións dos distintos compositores na clase conforme ides rematando o traballo.
(10% da nota).
TITORIAL DE WIX